Obchodné podmienky

 

Obchodné podmienky

Tieto obchodné podmienky upravujú, bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho,
ktorým je Sabel Prague s.r.o., Holečkova 219, Praha 5, 15000
IČ:24289221
(ďalej len predávajúci), a kupujúceho. 

1. Vymedzenie pojmov

Predávajúci

Sabel Prague s.r.o., Holečkova 219, Praha 5, 15000
IČ:24289221
Firma zapísaná v obchodnom registri vedenom OU Praha 5.

Kontaktný telefón: +420 603248543
Kontaktný e-mail: roman.drobnik@seznam.cz

Kupujúci

Kupujúcim je vzhľadom na platnú právnu úpravu spotrebiteľ alebo podnikateľ.

Kupujúci / spotrebiteľ 

Za spotrebiteľa sa považuje osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby na iný účel ako na podnikanie s týmito výrobkami alebo službami.

Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ, je podnikateľ

Za podnikateľa sa považuje osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej či podnikateľskej činnosti, na vlastný účet a vlastnú zodpovednosť. Za podnikateľa je na účely ochrany spotrebiteľa považovaná aj osoba, ktorá koná a uzatvára zmluvy v mene alebo na účet podnikateľa.

Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené obchodnými podmienkami občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Zb.), v znení neskorších predpisov (ďalej len občiansky zákonník) a zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 374/2022 Zb.). Ak je zmluvnou stranou nie spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené obchodnými podmienkami občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Zb.). Prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy, budú riešené výhradne podľa práva Slovenskej republiky a prípadne príslušnými súdmi Slovenskej republiky.

Kupujúci (spotrebiteľ) môže využiť tiež možnosť mimosúdneho riešenia sporu. V takom prípade môže kupujúci (spotrebiteľ) kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporu, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia a postupovať podľa uvedených informácií. Viac informácií a možnosť podať návrh na začatie mimosúdneho riešenia sporu nájde kupujúci tu: Informácie o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov (ADR). Predávajúci sa zaväzuje usilovať prednostne o mimosúdne riešenie sporu s kupujúcim, pokiaľ ich kupujúci neodmietne.

Ponuka

je právne konanie smerujúce k uzavretiu zmluvy, pokiaľ obsahuje podstatné náležitosti zmluvy tak, aby zmluva mohla byť uzavretá jeho jednoduchým a nepodmieneným prijatím, a pokiaľ z neho vyplýva vôľa navrhovateľa byť zmluvou viazaný, ak bude ponuka prijatá.

Má sa za to, že návrh dodať tovar alebo poskytnúť službu za určenú cenu urobený pri podnikateľskej činnosti reklamou, v katalógu alebo vystavením tovaru je ponukou s výhradou vyčerpania zásob alebo straty schopnosti podnikateľa plniť. 

2. Informácie pred uzavretím zmluvy

a) Predávajúci si neúčtuje žiadne ďalšie poplatky pri uzatváraní zmluvy prostriedkami komunikácie na diaľku (okrem zvolenej zmluvnej prepravy). Náklady na komunikáciu na diaľku hradí kupujúci sám (podľa telefónnej príp. internetovej tarify kupujúceho)

b) Ceny tovaru a služieb na stránkach prevádzkovaných Predávajúcim sú uvádzané vrátane DPH a všetkých zákonných poplatkov. Náklady na dopravu, balenie a platbu sa líšia podľa zvoleného spôsobu prepravy a platby. Cenník prepravy a platby je uvedený na webových stránkach Predávajúceho (v informačnom článku a pri objednaní priamo v košíku). 

c) Ceny tovaru nie sú prispôsobované osobe kupujúceho na základe automatizovaného rozhodovania

d) Zákazníkom prihláseným do zákazníckeho účtu môže byť ponúknutá zvýhodnená cena na vybrané produkty, zákazník je informovaný na e-shope predávajúceho

d) Prijatie ponuky s dodatkom alebo odchýlkou ​​nie je prijatím ponuky

e) Kupujúci sa pri výbere tovaru nemôže odchýliť od ponuky predávajúceho. Pokiaľ kupujúci v objednávke uvedie iný tovar, príp. tovar s inými vlastnosťami, než ktoré ponúka predávajúci, zmluva nevznikne. Predávajúci taktiež nemôže dodať iný tovar, než si kupujúci objednal, iba ak sa obojstranne dohodnú inak

f) Kúpna zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku. 

g) Vzniknutá kúpna zmluva, resp. daňový doklad, bude uložená v elektronickom systéme predajcu. Na žiadosť kupujúceho bude zmluva odoslaná v elektronickej podobe

h) Obrázky pri tovare majú iba ilustratívny charakter a nemusia zodpovedať skutočnej podobe veci

i) V prípade, keď sa jedná o špeciálny tovar na objednávku alebo množstvo tovaru, ktoré nie je obvyklé, môže byť zo strany Predávajúceho požadovaná úhrada zálohy. O požiadavke zálohovej platby bude Predávajúci Kupujúceho informovať bezodkladne

j) Sťažnosti a pripomienky kupujúceho, ktoré sa týkajú zmluvného vzťahu uzavretého medzi Predávajúcim a Kupujúcim, vybavuje predávajúci v súlade s platnými predpismi. Sťažnosti a pripomienky môže Kupujúci uplatniť telefonicky alebo inou elektronickou formou na kontaktoch uvedených na stránkach príslušného e-shopu Predávajúceho. Pokiaľ je sťažnosť svojim obsahom reklamácií tovaru, bude ako reklamácia tovaru aj vybavená

k) Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.

l) Ako záručný list slúži nákupný doklad.

m) cena tovaru je vždy uvádzaná za 1ks, ak nie je výslovne uvedené inak

n) v prípade nákupu tovaru, na ktorý sa vzťahuje záloha na vratný diel (v katalógu je označené "Môže byť účtovaná záloha na vratný diel") alebo je uvedená konkrétna výška zálohy, je zákazníkovi naúčtovaná záloha, ktorá sa vypláca späť po vrátení pôvodného dielu , ktorý musí splniť podmienky výrobcu. Presnú výšku zálohy (pokiaľ nie je priamo pri detaile tovaru uvedená jej výška) oznámime zákazníkovi vždy pred odoslaním objednaného tovaru. Podrobné podmienky programu vratné diely nájdete v príslušnom článku Záloha na vratný diel - podmienky vrátenia. V niektorých výnimočných prípadoch (nekonzistencia dát dodávateľov atp.) sa môže stať, že diel nie je označený ako zálohovaný. Pokiaľ to po objednaní zistíme, zákazníka kontaktujeme ihneď pred vybavením objednávky

o) pokiaľ nie je dohodnutá iná lehota dodania tovaru, predávajúci dodá v bežných dodacích lehotách uvedených pri každom produkte, vo výnimočných prípadoch môže byť dohodnutá dodacia lehota dlhšia) Predávajúci môže Kupujúcemu poskytnúť návod k ponúkanému tovaru aj elektronickou cestou, najčastejšie ako prílohu e-mailu zaslanú na elektronickú adresu Kupujúceho

p) odosielame do 7 dní od objednávky. väčšina objednávok sa odovzdáva dopravcov do 2 dní.

3. Objedn.anie 

 Objednať na webovom rozhraní predávajúceho (ďalej len e-shop) je možné týmito spôsobmi: 

využitím on-line objednávky v e-shope Predávajúceho emailom.

Náležitosti objednávky

 Pri on-line objednávke je nutné vyplniť označené políčka: 

meno, fakturačná adresa, IČO, DIČ (podľa toho, či je kupujúci spotrebiteľom alebo nie je)

telefonické spojenie, nutné pre prípadné zmeny typu tovaru

kód, popis, množstvo a cena tovaru podľa cenníka

prípadné doplňujúce údaje

Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu, spočívajúci najmä vo vložení požadovaného tovaru do košíka, voľby prepravcu a platobnej metódy na uhradenie objednávky. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých, formulárom predpísaných, údajov a náležitostí.

Všetky podané objednávky niektorým z vyššie uvedených spôsobov sú záväzné, kupujúci je povinný objednávku zaplatiť a prevziať.  

3A. Užívateľský účet na e-shope Predávajúceho

Kupujúci môže na webovom rozhraní obchodu (ďalej len e-shop) vykonávať objednávanie tovaru bez registrácie alebo taktiež vytvoriť registráciu, pristupovať do svojho užívateľského rozhrania a vykonávať objednávanie tovaru z neho. 

Pri registrácii na e-shope predajcu a pri objednávaní tovaru je Kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci povinný pri akejkoľvek ich zmene aktualizovať. Údaje uvedené Kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú Predávajúcim považované za správne. 

Prístup k užívateľskému účtu je chránený menom a heslom (prípadne 2fa autorizáciou). Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu. 

Kupujúci nie je oprávnený umožniť využitie používateľského účtu tretím osobám. 

Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, poprípade nutnú údržbu hardvéru alebo softvéru tretej strany. 

4. Uzavretie kúpnej zmluvy

Kúpnu zmluvu môže Kupujúci uzavrieť tak, že príjme návrh na uzavretie zmluvy na e-shopoch Predávajúceho tak, že tovar alebo služby vloží do košíka a odošle objednávku. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z procesu objednávania v internetovom obchode. Kým Kupujúci záväzne potvrdí objednávku, má právo skontrolovať obsah objednávky, najmä konečnú cenu vr. DPH, všetkých poplatkov vr. poplatkov za zvolený spôsob dopravy a vložených údajov a môže ich pred odoslaním objednávky tiež meniť.

Zmluva s kupujúcim vzniká záväzným odoslaním objednávky Kupujúcim a jej potvrdením Predávajúcim. Predávajúci prijatie objednávky potvrdí kupujúcemu bezodkladne po obdržaní objednávky informačným e-mailom na elektronickú adresu kupujúceho.

Prílohou tohto potvrdenia je aktuálne znenie Obchodných podmienok.

V prípade, že v tomto potvrdení kupujúci nájde nejaké nezrovnalosti, bezodkladne kontaktuje predávajúceho. Pokiaľ kupujúci vyžaduje potvrdenie objednávky telefonicky, uvedie toto zreteľne do poznámky v objednávke.

Vzniknutú zmluvu je možné meniť iba po obojstrannej dohode Kupujúceho s Predávajúcim alebo zo zákonných dôvodov.

Kúpnou zmluvou sa Predávajúci zaväzuje dodať Kupujúcemu vec za cenu platnú v čase objednania, v dohodnutom množstve a akosti, s výnimkou prípadov, keď sú vyčerpané zásoby, alebo Predávajúci stratil schopnosť plniť. Kupujúci berie na vedomie, že sa môžu vyskytnúť prípady, keď kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku technickej chyby v informačnom systéme pri spracovaní cien. V takom prípade kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim nevznikne a predávajúci obratom po zistení technickej chyby o tejto skutočnosti Kupujúceho informuje.

Kúpnou zmluvou sa Kupujúci zaväzuje odobrať objednané plnenie v dohodnutom množstve a za dohodnutú cenu.

Kupujúci sa stáva vlastníkom veci až úplným zaplatením kúpnej ceny.

Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí.

Predávajúci si okrem iného vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy, na základe dohody s kupujúcim, v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru. V prípade, že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú čiastku kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet alebo adresu ak uzavretiu Kúpnej zmluvy nedôjde. 

V prípade, keď predávajúci ponúka dopravu tovaru zadarmo, je predpokladom vzniku práva na bezplatnú dopravu tovaru na strane kupujúceho zaplatenie minimálnej celkovej kúpnej ceny dopravovaného tovaru vo výške stanovenej vo webovom rozhraní obchodu. V prípade, keď dôjde k čiastočnému odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim a celková kúpna cena tovaru, u ktorého nedošlo k odstúpeniu od zmluvy kupujúcim, nedosahuje minimálnu výšku, ktorá je potrebná pre vznik práva na dopravu tovaru zadarmo podľa predchádzajúcej vety, právo kupujúceho na dopravu tovaru zadarmo zaniká a kupujúci je povinný dopravu tovaru predávajúcemu uhradiť.

5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

Odstúpenie od zmluvy spotrebiteľom

V prípade, že je Kupujúcim spotrebiteľ a zmluva je uzatvorená dištančným spôsobom (na diaľku, typicky pomocou internetu alebo telefónu), má takýto spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť do 14 dní od prevzatia tovaru alebo poslednej časti dodávky. Uvedená lehota je určená na to, aby sa kupujúci spotrebiteľ v primeranom rozsahu oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru (rozsah vyskúšania analogicky, aký bol možný v kamennej predajni).

Spotrebiteľovi je umožnené odstúpiť od zmluvy prostredníctvom vyplnenia a odoslania 
Pre odstúpenie od zmluvy umiestneného na internetových stránkach Predávajúceho, tento spôsob Predávajúci odporúča. Predávajúci bez zbytočného odkladu potvrdí Kupujúcemu v elektronickej podobe jeho prijatie.

Odstúpiť je tiež možné korešpondenčne zaslaním odstúpenia od zmluvy, alebo iným jednoznačným prejavením vôle odstúpiť od zmluvy na oficiálnych komunikačných kanáloch ponúkaných predávajúcim.

Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, zašle alebo odovzdá Predávajúcemu na svoje náklady, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy tovar, ktorý od Predávajúceho obdržal. Tovar by mal spotrebiteľ vrátiť úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. Pri zaslaní je nutné tovar zabaliť v súlade s prepravnými podmienkami prepravcu.
Predávajúci poskytuje kupujúcemu predĺženú lehotu na vrátenie tovaru bez udania dôvodu nad rámec zákonnej lehoty a to v dĺžke 1 mesiaca (30 dní) od prevzatia tovaru zadarmo.

Pre možnosť využitia zákonnej lehoty na odstúpenie v 14-dňovej lehote je rozhodné dodanie alebo odoslanie tovaru na vrátenie alebo oznámenie vôle tovaru vrátiť v uvedenom termíne. Pokiaľ sa rozhodnete odstúpiť od kúpnej zmluvy a vrátiť tovar v uvedenej lehote, vždy nás kontaktujte telefonicky alebo emailom, najlepšie vyplnením a zaslaním tu uvedeného formulára.

Kupujúci zodpovedá Predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné na to, aby sa oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, vráti mu Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky, ktoré od Kupujúceho obdržal a to spôsobom, ktorým ich od Kupujúceho prijal alebo iným spôsobom, na ktorom sa s Kupujúcim dohodol a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Predávajúci poskytuje kupujúcemu predĺženú lehotu na vrátenie tovaru bez udania dôvodu nad rámec zákonnej lehoty a to v dĺžke 1 mesiaca (30 dní) od prevzatia tovaru zadarmo.

Predávajúci však nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu skôr, ako spotrebiteľ odovzdá Kupujúcemu predmetný tovar alebo preukáže, že tento tovar odoslal.

Spotrebiteľ nemusí uvádzať dôvod, pre ktorý od zmluvy v 14-dňovej lehote odstupuje.
Predávajúci poskytuje kupujúcemu predĺženú lehotu na vrátenie tovaru bez udania dôvodu nad rámec zákonnej lehoty a to v dĺžke 1 mesiaca (30 dní) od prevzatia tovaru zadarmo.

Ak je vrátený tovar poškodený porušením povinností Kupujúceho, je predávajúci oprávnený voči kupujúcemu uplatniť nárok na náhradu zníženia hodnoty tovaru a započítať ho proti nároku Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy vo vyššie uvedenej lehote, ak: 

Objednal tovar alebo služby, ktorých cena závisí od výchyliek finančného trhu nezávisle na vôli predávajúceho, ku ktorému môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

Objednal tovar, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu.

Objednal tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovar, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom.

Objednal tovar v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal az hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť späť.

Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sa s tovarom poskytujú darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 53 ods. 7 obč. z., darovacia zmluva stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky. 

Pri vrátení Predávajúci odporúča vždy zachovať pôvodný obal. Priamo na obal tovaru nepatria žiadne samolepky alebo lepiaca páska. Obal je súčasťou výrobku, po jeho znehodnotení môže byť účtovaná pomerná čiastka za uvedenie tovaru do pôvodného stavu. 

Odstúpenie od zmluvy podnikateľom

Kupujúcemu, ktorý je podnikateľ, môže Predávajúci umožniť odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní.

Pokiaľ Predávajúci umožní kupujúcemu – podnikateľovi, odstúpiť v lehote 14 dní od kúpnej zmluvy, berie kupujúci – podnikateľ na vedomie, že vrátená kúpna cena za tovar môže byť ponížená o sumu zodpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru. Kupujúci – podnikateľ, berie na vedomie, že ak bude hodnota tovaru znížená napríklad použitím tovaru inak ako na zoznámenie sa s tovarom v primeranom rozsahu, jeho opotrebením v rozsahu, ktorý nebol nutný na primerané zoznámenie sa s tovarom a jeho vlastnosťami, nevrátením kompletného tovaru vrátane originálneho obalu, je Predávajúci oprávnený účtovať čiastku kompenzujúcu zníženie hodnoty tovaru a jeho znovuuvedením do predaja.

Náhrada za zníženie hodnoty tovaru či náhrada účelne vynaložených nákladov za znovuuvedenie do predaja bude započítaná do vrátenej kúpnej čiastky tovaru.

Kupujúci - podnikateľ nemôže odstúpiť od zmluvy pre výskyt vady na tovare. Kupujúci – podnikateľ nemôže požadovať dodanie nového tovaru, pokiaľ nemôže vrátiť pôvodný tovar v tom stave, v ktorom ich obdržal. To neplatí, ak:

došlo k zmene stavu tovaru dôsledkom prehliadky za účelom zistenia vady tovaru

pokiaľ kupujúci použil tovar ešte pred zistením vady

pokiaľ kupujúci pozmenil tovar pri obvyklom použití

6. PREPRAVA A DODANIE TOVARU

6.1. Náklady na poštovné a balné znáša kupujúci podľa spôsobu, ktorý zvolil pri objednaní tovaru. Tieto náklady sa riadia cenami uvedenými na www.probio-prebio.cz 

6.2. S vybranými druhmi doprav ( Zásielkovňa) je spojená služba „Refundácia zásielky“. Tým sa rozumie služba predávajúceho, pri objednaní ktorej kupujúcim sa predávajúci zaväzuje pre prípad, že dôjde k poškodeniu, strate zásielky alebo tovaru pri preprave, odoslať kupujúcemu nový tovar (ak má taký na sklade, inak bezodkladne po jeho naskladnení), popr. vrátiť zaplatenú sumu, a to bezodkladne po tom, čo sa o takej ujme na tovare preukázateľne dozvie.

6.3. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru av prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade stretnutia porušenia obalu svedčiace o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.

6.4. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

6.5 DODANIE : odosielame do 7tich pracovných dní.

7. Prevzatie zásielky od prepravcu

Pri prevzatí zásielky je kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, doporučené prekontrolovať stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky, poškodenie krabice, a pod.) a odmietnuť prevzatie na pohľad neúplnej alebo poškodenej zásielky. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné bez zbytočného odkladu telefonicky oznámiť predávajúcemu. Ďalej je nutné spísať s dopravcom zápis o škode a tento zaslať faxom alebo e-mailom predávajúcemu. Pokiaľ doporučené kroky spotrebiteľ pri dodaní vadnej zásielky urobí, výrazne tak prispeje k rýchlemu riešeniu reklamácie dodaného tovaru a jeho novému dodaniu. V opačnom prípade sa môže spotrebiteľ vystaviť situácii, keď mu predávajúci preukáže, že tovar bol dodaný v poriadku – teda nepoškodený, tým však nemôže byť akokoľvek obmedzené právo spotrebiteľa uplatniť svoje práva plynúce z príslušnej kúpnej zmluvy.

Pokiaľ kupujúci zistí poškodenie zásielky, ktoré nebolo na prvý pohľad viditeľné pri preberaní tovaru, až po rozbalení, je povinný bezodkladne informovať prepravcu a reklamovať poškodenie zásielky pri preprave (postup rovnaký viď. vyššie). Rovnako je nutné o tejto skutočnosti informovať predávajúceho.

Pre kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, platí povinnosť prekontrolovať stav zásielky podľa vyššie uvedeného postupu. V prípade prevzatia zásielky od dopravcu nemá tento kupujúci žiadne nároky na neskoršie reklamácie poškodenej zásielky voči predávajúcemu. Prevzatím zásielky je ďalšia reklamácia ohľadom poškodenia a neúplnosti zásielky riešená iba s dopravcom.

V prípade, keď je zákazka zaplatená vopred (platba On-line, Prevodom, Splatnosť), je pri prevzatí tovaru nutné overiť, či tovar vyzdvihuje poverená osoba. Podmienkou pre vyzdvihnutie vopred zaplatenej zákazky (nahrádza overenie totožnosti napr. podľa OP).

V prípade, keď zákazník nepreukáže OP, je možné alternatívne overiť totožnosť podľa cestovného pasu, vodičského preukazu… Meno osoby, ktorá zákazku vyzdvihuje, musí byť zhodné s osobou objednávateľa (uvedená na zákazke).

8. Práva a povinnosti z chybného plnenia

Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb., o. v znení neskorších predpisov).

Práva kupujúceho z vadného plnenia (ďalej len „reklamácia“) musia byť vždy uplatnené v súlade s týmto reklamačným poriadkom. Záležitosti týmto reklamačným poriadkom neupravené sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. 

Kupujúci berie na vedomie, že je povinný Predávajúcemu poskytnúť potrebnú súčinnosť nutnú na vybavenie reklamácie, v opačnom prípade sa môžu lehoty adekvátne predĺžiť o čas, kedy Kupujúci Predávajúcemu neposkytol potrebnú súčinnosť.

Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že v čase, keď Kupujúci vec prevzal, má vec vlastnosti, zodpovedajúce dojednanému popisu, druhu a množstvu, ako aj akosti a funkčnosti, a ak chýba dojednanie, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,

sa vec hodí na účel, ktorý na jej použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa

vec zodpovedá akosťou alebo vykonaním dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,

je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti

vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci vedel, že niektoré vlastnosti sa líšia alebo že vec má vadu a Kupujúci s tým pri uzatváraní kúpnej zmluvy výslovne súhlasil, alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil.

Ak sa prejaví vada v priebehu dvanástich mesiacov od prevzatia, predpokladá sa, že vec bola vadná už pri prevzatí, ibaže to povaha veci alebo vady vylučuje. Táto doba nebeží po dobu, počas ktorej Kupujúci nemôže vec užívať, v prípade, že vadu vytkol oprávnene.

Predávajúci nezodpovedá za vady v týchto prípadoch:

ak je vada je na veci v čase prevzatia a pre takú vadu je dojednaná zľava z kúpnej ceny,

ak ide o tovar použitý a vada zodpovedá miere používania alebo opotrebenia, ktoré mal tovar pri prevzatí kupujúcim,

vada vznikla na veci opotrebením spôsobeným obvyklým užívaním, alebo ak to vyplýva z povahy veci (napr. uplynutím životnosti),

je spôsobená kupujúcim a vznikla nesprávnym používaním, skladovaním, nesprávnou údržbou, zásahom kupujúceho či mechanickým poškodením,

vada vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo vplyvu predávajúceho.

9. Uplatnenie reklamácie

Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho, v ktorejkoľvek jeho prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v jeho sídle alebo mieste podnikania. Predávajúci zabezpečuje prítomnosť pracovníka povereného prijímať reklamácie po celú prevádzkovú dobu. Reklamáciu je možné taktiež uplatniť u osoby, ktorá je na to určená v potvrdení, ktoré predávajúci kupujúcemu vydal, na účtenke či v záručnom liste, ak je určená osoba v mieste predávajúceho alebo v mieste kupujúcemu bližším.

Kupujúci je povinný preukázať, že mu patrí právo uplatniť reklamáciu, najmä doložiť dátum kúpy, a to buď predložením predajného dokladu, potvrdením o povinnostiach predávajúceho z vadného plnenia záručného listu, popr. iným vierohodným spôsobom. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť reklamáciu na vadu, ktorá bola vytýkaná už v minulosti, pokiaľ na ňu bola poskytnutá primeraná zľava z kúpnej ceny.

Pokiaľ by uplatnenie práva z vád malo spotrebiteľovi robiť značné ťažkosti, najmä preto, že vec nie je možné dopraviť do miesta uplatnenia reklamácie bežným spôsobom či sa jedná o tovar, ktorý je zamontovaný či súčasťou nehnuteľnosti, posúdi predávajúci vadu po dohode s kupujúcim buď na mieste, alebo iným spôsobom. Kupujúci je v takom prípade povinný poskytnúť predávajúcemu potrebnú súčinnosť.

Ako doklad o záruke Predávajúci vystavuje faktúru, ktorá je zároveň záručným listom. Tento doklad obsahuje všetky údaje podstatné pre uplatnenie záruky (najmä dátum predaja, dĺžku záručnej doby, názov tovaru, jeho množstvo a ďalšie). V niektorých prípadoch vystaví Predávajúci Kupujúcemu dodatočný záručný list.

10. Lehota na uplatnenie práv

Kupujúci môže svoje práva z vadného plnenia uplatniť v lehote 24 mesiacov od prevzatia tovaru. U použitého tovaru alebo repasovaného môže Predávajúci lehotu na uplatnenie práv z vadného plnenia skrátiť na 12 mesiacov, také skrátenie lehoty vyznačí predávajúci v potvrdení o povinnostiach z vadného plnenia alebo na predajnom doklade. Po uplynutí lehoty nemožno právo z vád u predávajúceho uplatniť, ibaže sa zmluvné strany dohodnú inak alebo predávajúci či výrobca poskytne osobitnú záruku za akosť nad rámec jeho zákonných povinností. Predávajúci zmluvnú záruku nad rámec záruky zákonnej neposkytuje.

Kupujúci svoje práva z chybného plnenia uplatní bez zbytočného odkladu po tom, čo zistí, že na tovare je vada. Predávajúci nezodpovedá za zväčšenie rozsahu poškodenia, pokiaľ kupujúci tovar užíva, hoci o vade vie. Ak uplatní kupujúci voči predávajúcemu vadu oprávnene, nebeží lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia po dobu, po ktorú je tovar v oprave a kupujúci ich nemôže užívať.

Kupujúci berie na vedomie, že v prípade výmeny tovaru v rámci vybavenia reklamácie nebeží nová lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia. Lehota skončí 24 mesiacov od prevzatia po kúpe reklamovaného tovaru.

Pre Kupujúceho – Podnikateľa môže byť lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia odlišná. V takom prípade je odlišná lehota pre Kupujúceho – Podnikateľa zreteľne vyznačená na detaile produktu pred jeho kúpou.

Lehotu na uplatnenie práv z vád nemožno považovať za stanovenie životnosti tovaru, tá sa líši s ohľadom na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnosť a intenzitu užívania alebo dohodu medzi kupujúcim a predávajúcim.

11. Vybavenie reklamácie

Ak je kupujúci Spotrebiteľ, predávajúci je povinný o reklamácii rozhodnúť bez zbytočného odkladu, v zložitejších prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná na odborné posúdenie vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy. Ak je kupujúcim Podnikateľ, predávajúci sa zaväzuje o reklamácii rozhodnúť bez zbytočného odkladu. V zložitejších prípadoch v lehote 60 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Vo výnimočných, odôvodnených prípadoch (nutnosť odborného posúdenia v laboratóriách výrobcu a pod.) môže byť táto lehota predĺžená. Predávajúci o tejto skutočnosti informuje pred uplynutím lehoty 60 dní. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum a miesto uplatnenia reklamácie, charakteristiku vytýkanej vady, kupujúcim požadovaný spôsob vybavenia reklamácie a spôsob akým bude kupujúci informovaný o jej vybavení. Spôsob vybavenia reklamácie a dobu jej trvania je predávajúci povinný kupujúcemu písomne ​​potvrdiť. Kupujúci nie je oprávnený bez súhlasu predávajúceho meniť raz zvolený spôsob vybavenia reklamácie okrem situácie, kedy ním zvolený spôsob riešenia nie je možné vôbec alebo včas uskutočniť. Kupujúci je povinný prevziať si reklamovaný tovar do 30 dní odo dňa, kedy mala byť reklamácia najneskôr vybavená, po tejto dobe je predávajúci oprávnený účtovať si primerané skladné či tovar svojpomocne predať na účet kupujúceho alebo výťažok použiť na úhradu skladného. O tomto postupe musí predávajúci kupujúceho vopred upozorniť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.

12. Zodpovednosť predávajúceho za vadu, ktorá je podstatným a nepodstatným porušením zmluvy

Ak má vec vadu, môže Kupujúci požadovať jej odstránenie. Podľa svojej voľby môže požadovať opravu veci alebo dodanie novej veci bez vady, ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný (to sa posúdi najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady a to, či môže byť druhým spôsobom vada odstránená bez značných ťažkostí pre kupujúceho. 

Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, pokiaľ predávajúci vadu odmietol odstrániť alebo ju neodstránil v uvedených lehotách, pokiaľ sa vada prejaví opakovane alebo je vada podstatným porušením kúpnej zmluvy.

Ak je vada nevýznamná, kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy.  

Ak nemá vec vyššie uvedené vlastnosti, môže spotrebiteľ požadovať aj dodanie novej veci bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale pokiaľ sa vada týka iba súčasti 

Vada je považovaná za podstatné porušenie zmluvy v prípade, keď by kupujúci zmluvu neuzavrel v prípade, že by vadu pri uzatváraní zmluvy predvídal, v ostatných prípadoch sa jedná o vadu, ktorá nie je podstatným porušením zmluvy.

Právo na dodanie novej bezchybnej veci, výmenu súčasti, zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy má kupujúci bez ohľadu na charakter vady, pokiaľ nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád.

13. Náklady reklamácie a riešenie sporov

Ak je reklamácia uznaná za oprávnenú, má kupujúci právo na úhradu účelne vynaložených nákladov spojených s uplatnením svojho práva. Ak kupujúcemu vznikol nárok na vrátenie všetkých účelne vynaložených nákladov spojených s reklamáciou a spotrebiteľ zvolil pri zaslaní tovaru iný ako najlacnejší spôsob dopravy ponúkaný predávajúcim, vráti predávajúci spotrebiteľovi náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dopravy.

Na odstránenie vady prevezme predávajúci vec na vlastné náklady.

V prípade, že predávajúci reklamáciu zamietne ako neoprávnenú, môže sa kupujúci, alebo po dohode s predávajúcim obe strany, obrátiť na súdneho znalca z odboru a vyžiadať si spracovanie nezávislého odborného posúdenia vady.

Ak nedôjde k dohode medzi kupujúcim a predávajúcim, môže sa kupujúci obracať na existujúce systémy mimosúdnych riešení spotrebiteľských sporov najmä na systém www.vasestiznosti.cz, prípadne na príslušný súd.

14. Špeciálne záručné podmienky

Niektoré konkrétne druhy produktov (výpočet tovaru nižšie nie je konečný) vyžadujú odbornú montáž s presne daným postupom. V prípade reklamácie môžu byť vyžadované dodatočné dokumenty (potvrdenie o odbornej montáži, výpis z diagnostiky…) či súvisiace diely (sady) nutné pre komplexné posúdenie stavu produktu, montáže a oprávnenosti reklamácie. V prípade nutnosti doloženia dokumentov alebo chýbajúcich dielov budete vždy bez odkladu informovaní.

Pri nedodaní požadovaných dokumentov nemôže byť zahájený proces reklamácie, pretože požadované dokumenty, príp. chýbajúce diely sady, sú neoddeliteľnou súčasťou procesu inštalácie produktov a uvedené hodnoty a komplexný stav tovaru (či celého vozidla) môžu mať priamy vplyv na posúdenie reklamácie.

15. Zmluvná záruka za akosť

Ak predávajúci poskytol nad rámec svojich zákonných povinností záruku za akosť, jej uplatnenie sa riadi týmto reklamačným poriadkom, pokiaľ potvrdenie o povinnostiach predávajúceho z vadného plnenia (záručný list) alebo zmluva neustanovuje niečo iné. Ak nie je výslovne uvedené inak, Predávajúci zmluvnú záruku za akosť nad rámec záruky zákonnej, neposkytuje.

Pokiaľ potrebujete reklamovať tovar, vyplňte prosím priložený dokument. Obsahuje údaje, ktoré sú veľmi dôležité pre správne a čo najrýchlejšie vybavenie reklamácie.

16. Ochrana osobných údajov

Všetky osobné údaje sú považované za prísne dôverné a nakladanie s nimi je vykonávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom o ochrane osobných údajov č. 101/2000 Zb. v znení neskorších predpisov.

Predávajúci prehlasuje, že všetky poskytnuté osobné údaje sú dôverné, budú použité iba na účely plnenia zmluvy a marketingových akcií Predávajúceho a nebudú nijak zverejnené ani poskytnuté tretej osobe, s výnimkou uvedenou v bode VII.a. Kupujúci dáva predávajúcemu súhlas na zhromažďovanie a spracovanie týchto údajov pre účely plnenia predmetu zmluvy, typicky dodanie objednaného tovaru. Ide najmä o meno, priezvisko, dodaciu adresu, v prípade firmy adresu fakturačnú, IČO, DIČ, podpis, kontaktný telefón a email. V prípade vyzdvihnutia vopred zaplateného tovaru (online, prevodom), môže pre overenie totožnosti byť vyžadované predloženie Občianskeho preukazu alebo Cestovného pasu.

Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom, právo na ich opravu, doplnenie, na základe písomnej žiadosti má právo na ich odstránenie z databázy Predávajúceho. Osobné údaje sú archivované najmenej 7 rokov alebo najdlhšie do odvolania súhlasu s ich spracovaním. 

Kupujúci udeľuje súhlas s odovzdaním údajov potrebných na plnenie predmetu zmluvy, najmä doručenia objednaného tovaru, prepravnej spoločnosti. Ide najmä o meno, priezvisko, dodacia adresa, telefónny, prípadne emailový kontakt.

Kupujúci udeľuje súhlas predávajúceho na odovzdanie osobných údajov, v rozsahu emailová adresa, prevádzkovateľom portálu Heureka.cz, zboží.cz a google nákupy za účelom generovania a zasielania dotazníkov spokojnosti s nákupom.

Kupujúci má právo svoj súhlas kedykoľvek písomnou formou alebo zaslaním elektronickou formou odvolať.

17. ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENÍ A UKLADANIE COOKIES 

9.1. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 nariadenia GDPR súvisiace so spracovaním osobných údajov kupujúceho na účely zasielania obchodných oznámení plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu

9.2. Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky predávajúceho z kúpnej zmluvy plniť bez toho, aby dochádzalo k ukladaniu tzv. cookies na počítač kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.

18. Záverečné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky sú platné od 1.3. 2025 a nahrádzajú všetky predchádzajúce ustanovenia. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto obchodné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia. 


PRÍLOHA Č. 1 - FORMULÁR PRE REKLAMÁCIU

Adresát:                  [BUDE DOPLNENÉ] .

Uplatnenie reklamácie

Dátum uzavretia Zmluvy:

Meno a priezvisko:

Adresa:

E-mailová adresa:

Tovar, ktorý je reklamovaný:

Popis vád Tovar:

Navrhovaný spôsob pre vybavenie reklamácie, prípadne uvedenie čísla bankového účtu pre poskytnutie zľavy:

Zároveň žiadam o vystavenie potvrdenia o uplatnení reklamácie s uvedením, kedy som toto právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie spolu s mojím nárokom vrátane dátumu a spôsobu vybavenia reklamácie.

Dátum:

Podpis: 


PRÍLOHA Č. 2 - FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Adresát:                  [BUDE DOPLNENÉ] .

Týmto vyhlasujem, že odstupujem od Zmluvy:

Dátum uzavretia Zmluvy:

Meno a priezvisko:

Adresa:

E-mailová adresa:

Špecifikácia Tovaru, ktorého sa Zmluva týka:

Spôsob pre vrátenie obdržaných finančných prostriedkov, prípadne uvedenie čísla bankového účtu: